מקלב: "רבני צהר – עבריינים שעושקים את הציבור"

דוד קורצווייל 1 Comment on מקלב: "רבני צהר – עבריינים שעושקים את הציבור"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום דיון סוער שהתקיים הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת, הורתה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, להקפיא את הדיון בהצעת החוק המבקשת לאסור על עורכי נישואין לקבל שכר, עד אשר יתברר המעמד החוקי של עורכי הנישואין ושל ארגון 'צוהר' המקדם את החוק. לאחר שח"כ אורי מקלב חשף כי מערך הנישואין של 'צוהר' מתנהל בניגוד מוחלט לחוק ודבריו זכו לגיבוי מהיועצים המשפטים של ועדת הפנים והמשרד לשירותי דת, נעלה ח"כ רגב נעלה את הישיבה.

במהלך הדיון הבהיר ח"כ אורי מקלב כי מדובר בהצעת חוק מיותרת לחלוטין שנועדה אך ורק על מנת להכפיש את שמם הטוב של רבני ישראל. "הכללים החלים על כלל עובדי המדינה חלים גם על הרבנים, כך שהצעת החוק הזו מבקשת להגביל משהו שגם כך אינו קיים ואסור על פי החוק – ואם כן כל מטרת ההצעה הינה ליצור דה-לגיטימציה ולהכפיש את שמם של ציבור הרבנים בישראל " הסביר.

לדברי ח"כ מקלב, "גם אם יש פרצות בחוק הקיים, זו דרישה לגיטימית למשרד לשירותי דת להסדיר את כל נושא עורכי הנישואין, אולם מכאן ועד הצעת חוק שאינה מסדירה דבר ונועדה רק ללבות רדיפה ציבורית כלפי רבני ישראל – הדרך רחוקה".

לקראת סיום הישיבה הביעו קבוצת 'רבני צוהר' את תמיכתם בהצעת החוק, אלא שאז חשף ח"כ אורי מקלב כי הם תומכים בהצעת חוק שכלל לא נועדה אליהם ונועדה אך ורק להצר את צעדיהם של רבני ישראל. "יצא הצוהר מן השק", אמר, "מרבית הרבנים ב'צוהר' אינם רבנים רשמיים הפועלים באופן פרטי לרישום נישואין וגובים אגרה יקרה יותר מאשר במועצות הדתיות. הצעת החוק אינה נוגעת אליהם, משום שמדובר בעמותה פרטית שאנשיה עוברים על חוק הנישואין בכך שהם אינם מורשים לעריכת נישואין ואף פתחו משרדי עורכי נישואין במקומות בהן כלל אין מועצות דתיות. מדובר בעבריינים של ממש, כאשר רוממות החוק בגרונם הם רומסים את חוק הנישואין ובזים לו. הם אולי נראים כרבנים 'מסבירי פנים', אולם בפועל הם עושקים את הציבור. זהו גוף צבוע שמונע מרדיפת בצע. אני שמח שפתחנו כאן צוהר לתיבת הפנדורה ששמה 'צוהר' אשר שמה את חוק הנישואין ללעג וקלס".

אל הביקורת שחשף ח"כ אורי מקלב הצטרפו גם חברי הכנסת יעקב מרגי ודוד אזולאי שהתנגד להטלת סקציות פליליות והרוחות בוועדה סערו. לפיכך הכריזה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, שהדיונים בהצעת החוק לא יתקיימו עד אשר לא יתברר כל מעמדם החוקי של עורכי הנישואין ורישום הנישואין של ארגון 'צוהר' והיא לא תניח לכך במקום שישנם ארגונים אשר אינם פועלים כנדרש בחוק ועושקים את ציבור רשמי הנישואין.

גם רבים מהגורמים המשפטיים וחברי הכנסת שהיו בישיבה הביאו את פליאתם על כך שהצעת החוק מקודמת על ידי ארגון שהחוק אינו חל עליו ואנשיו פועלים שלא כדין.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תפסיקו לחשוף דברים על רבני צהר,
    כולם יודעים שהם מתנהגים כמו בהמות ומלקקים לאפיפיור וללפיד
    יבוא יום והם יתירו לאכול חזיר כי יש זה טעים וטב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו!!!
    (אין קשר? גם לכיפה שעל ראשם אין קשר, אולי לאפיפיור)